Trainen voor een schuss

De meeste ski-ongevallen zijn het gevolg van vermoeidheid of een slechte conditie. Sla geen mal figuur op de piste en plan goed op voorhand enkele spierversterkende oefeningen in. Wij gaan voor 100% fit!

5 x stretchen

Doe deze oefeningen elke dag, zo’n maand voor je vertrek naar de sneeuw en je zoeft zonder spierpijn de meest steile hellingen af.

  • Zet je benen in spreidstand en hou je rug gestrekt. Buig nu door je knieën en strek ze weer. Herhaal 20 keer.
  • Doe dezelfde oefening, maar dit keer met de benen in voorwaartse spreidstand. Graag 20 keer langs beide zijden.
  • Ga met je rug tegen de muur staan en zak naar beneden totdat het lijkt alsof je op een stoel zit. Hou dat zolang mogelijk vol en herhaal vijf keer.
  • Sluit je ogen en blijf zolang mogelijk op één been staan.
  • Huppel op één been door de kamer zonder je evenwicht te verliezen. Probeer dit één minuut vol te houden.

Cookie-instellingen voor de beste online A.S.Adventure-ervaring

A.S.Adventure maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.