Retourneren
Veelgestelde vragen maatregelen Covid-19
Praktische zaken
Hoe kan ik een ontvangen product retourneren?
Retourneren kan op twee verschillende manieren:
- Uiteraard ben je steeds welkom in één van onze stores. Ter plaatse kan je het product gratis inleveren aan de kassa en daar de terugbetaling ontvangen. Let op: indien je de bestelling online betaalde met cadeaubonnen, word je in de winkel terugbetaald via cadeaubonnen.
- Een andere mogelijkheid is het product retour zenden naar het hoofkantoor van A.S.Adventure via post. In dit geval zijn de retourkosten voor jou, deze worden niet terugbetaald. Als je je online bestelde producten retourneert via de post, bezorgen we je geen nieuwe cadeaubon, maar een terugbetaling. Vergeet dus zeker niet je rekeningnummer (IBAN-rekeningnummer) te vermelden.
Bij voorkeur de retournota invullen en het aankoopbewijs toevoegen aan het retourpakket.
Het retouradres:
A.S.Adventure Web retours
Maccabilaan 34
2660 Hoboken BELGIË
We vragen je om de producten terug te sturen in onbeschadigde en complete staat (inclusief alle accessoires), in hun originele & onbeschadigde verpakking, met het etiket, en idealiter met een kopie van de leveringsbon. Dus bekijk het geleverde product gerust zoals je in de winkel ook zou doen. Bijvoorbeeld: haal een paar schoenen uit de doos en bekijk deze van alle kanten, pas dit paar binnenshuis, maar ga er niet mee buiten wandelen. Is je product toch niet meer in originele staat of in de originele verpakking? Dan ontvangt u eerst het oorspronkelijke aankoopbedrag terug, maar zal er nadien nog een betalingsverzoek worden opgestuurd, conform Art. VI.51 WER, ten bedrage van de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken, en de werking van de goederen vast te stellen.
Kan ik soldenartikelen retour sturen?
Je kan soldenartikelen en ronde prijzen die online aangekocht werden retourneren. De retour kan zowel in onze stores als via retourzending gebeuren en dit binnen 14 dagen na ontvangst. Soldenartikelen en ronde prijzen die in de winkel zelf werden aangekocht, kunnen tot 3 dagen na de aankoop geretourneerd of omgeruild worden.
Hoe kan ik een ontvangen product omruilen?
Om een product om te ruilen kan je langsgaan in één van onze stores. Als de omruiling niet mogelijk blijkt te zijn, zal de winkelmedewerker over gaan tot een terugbetaling. Je kan ook online een nieuwe bestelling plaatsen. Wij betalen de geretourneerde producten dan zo snel mogelijk terug.
Worden mijn retourkosten ook vergoed?
- Je kan steeds gratis retourneren in één van onze A.S.Adventure winkels
- Retourneren via de post is niet gratis, je retourkosten zullen in dit geval niet terugbetaald worden
A.S.Adventure is niet verantwoordelijk voor retourpakketten die verloren gaan bij de koerier.
We raden je daarom ten sterkste aan je pakket te retourneren via een getraceerde zending.
Let op: A.S.Adventure kan een retour weigeren indien de producten door de klant beschadigd werden.
Is er een termijn waarbinnen ik mijn retourpakket moet verzenden?
Je hebt als consument het recht ons mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of het sluiten van de dienstenovereenkomst. Als Explore More-lid wordt deze termijn verlengd tot 30 dagen na ontvangst.
Hoe weet ik of mijn retourzending goed is aangekomen?
Van zodra je retourpakket bij A.S.Adventure verwerkt wordt, ontvang je een bevestiging per e-mail.
Als je gekozen hebt voor een terugbetaling, zal deze zo snel mogelijk uitgevoerd worden. Als je gekozen hebt voor een omruiling van je product, zal je hierover ook zo snel mogelijk bericht ontvangen.
Ik heb mijn retourbevestiging via mail ontvangen en heb nog geen terugbetaling ontvangen. Wat nu?
Wanneer je je bestelling betaald hebt met een kredietkaart (Visa of Mastercard), Maestro of Paypall, dan wordt de terugbetaling automatisch verwerkt.
Je zal het bedrag op het eerstvolgende afschrift kunnen terugvinden of je kan de bank contacteren om dit tussentijds te bevestigen.
Voor Bancontact en A.S.Adventure cadeaucheques moeten wij een handmatige overschrijving uitvoeren. Als je deze 10 dagen na de retourbevestiging nog niet ontvangen hebt, kan je ons contacteren via team@asadventure.com. Wij zoeken dan zo snel mogelijk uit waarom je de overschrijving nog niet ontvangen hebt.
Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling na een retour?
Van zodra je retourpakket bij A.S. Adventure verwerkt wordt, ontvang je een bevestiging per e-mail. Na het ontvangen van deze bevestiging wordt je terugbetaling automatisch uitgevoerd of via een overschijving. De overschrijvingen worden binnen de week na verwerking uitgevoerd. Schrijf daarom altijd duidelijk je IBAN-rekeningnummer en je BIC-code op de retournota.
Als je na een week geen terugbetaling hebt ontvangen, neem dan contact op met het A.S. Adventure support team met vermelding van je IBAN-rekeningnummer en je BIC-code. Dit kan via team@asadventure.com.
Zijn er producten die ik niet kan retourneren?
Je kan alle producten aangekocht via de webshop retourneren, met uitzondering van A.S.Adventure cadeaucheques en bederfbare goederen.
We vragen je om de producten terug te sturen in onbeschadigde en complete staat (inclusief alle accessoires), in hun originele & onbeschadigde verpakking, met het etiket, en idealiter met een kopie van de leveringsbon. Dus bekijk het geleverde product gerust zoals je in de winkel ook zou doen. Bijvoorbeeld: haal een paar schoenen uit de doos en bekijk deze van alle kanten, pas dit paar binnenshuis, maar ga er niet mee buiten wandelen. Is je product toch niet meer in originele staat of in de originele verpakking? Dan ontvangt u eerst het oorspronkelijke aankoopbedrag terug, maar zal er nadien nog een betalingsverzoek worden opgestuurd, conform Art. VI.51 WER, ten bedrage van de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken, en de werking van de goederen vast te stellen.
Wat is herroepingsrecht?
Conform de reglementering inzake afstandsverkoop hebt u het recht om binnen de 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag na de leveringsdatum, elke bestelling te herroepen die u via de website hebt geplaatst. U zal dan zo snel mogelijk terugbetaald worden, met uitzondering van A.S.Adventure cadeaucheques en bederfbare goederen.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons Retail concepts N.V., Smallandlaan 9, 2660 Hoboken, +32 828 30 15, team@asadventure.com via een duidelijke en specifieke verklaring (bij voorkeur via e-mail of schriftelijk per post) op de hoogte stellen van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen. Als consument dien je de kennisgeving te kunnen bewijzen indien nodig. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
De klant is evenwel verantwoordelijk voor de terugzending van de goederen. Retourkosten worden enkel vergoed indien A.S.Adventure een foutief of beschadigd artikel heeft geleverd. In alle andere gevallen zal de klant de retourzending zelf moeten bekostigen.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
Producten dienen teruggestuurd te worden naar:
A.S.Adventure
T.a.v webretours
Maccabilaan 34
2660 Hoboken
België
We vragen u om de producten terug te sturen in onbeschadigde en complete staat (inclusief alle accessoires), in hun originele & onbeschadigde verpakking, met het etiket, en idealiter met een kopie van de leveringsbon. Dus bekijk het geleverde product gerust zoals u in de winkel ook zou doen. Bijvoorbeeld: haal een paar schoenen uit de doos en bekijk deze van alle kanten, pas dit paar binnenshuis, maar ga er niet mee buiten wandelen. Is je product toch niet meer in originele staat of in de originele verpakking? Dan ontvangt u eerst het oorspronkelijke aankoopbedrag terug, maar zal er nadien nog een betalingsverzoek worden opgestuurd, conform Art. VI.51 WER, ten bedrage van de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken, en de werking van de goederen vast te stellen.
Niet gevonden wat je zocht?
Contacteer ons via één van onderstaande kanalen.
Bellen
Ma - zon: 10u - 18u (+32 (0)3 808 46 32)

Cookie-instellingen voor de beste online A.S.Adventure-ervaring
A.S.Adventure maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.