Garantie
Veelgestelde vragen maatregelen Covid-19
Wat is garantie?
Wat is garantie?
Op alle producten die je aankoopt bij A.S.Adventure geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van productie- of materiaalfouten (bijvoorbeeld losse naden). De garantieduur is 24 maanden, te rekenen vanaf de originele aankoopdatum. Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid, verkeerd gebruik en normale slijtage vallen niet onder de garantie (zoals scheuren of gaten).
Hoe kan ik garantie aanvragen?
Binnen garantie (aankoopbewijs < 2 jaar)
Optie 1) Heb je een vraag of opmerking over de kwaliteit van een artikel, dan kan je steeds bij de dichtstbijzijnde A.S.Adventure store terecht. We zullen dan samen bekijken wat het defect is en nemen jouw product, wanneer nodig, in behandeling voor inspectie.
Optie 2) Je kan ook steeds terecht bij onze klantendienst die je graag verder helpt met advies op basis van een foto en een duidelijke defectomschrijving. Wanneer we het product dienen op te sturen naar de leverancier zal je kosteloos een postlabel ontvangen waarna wij het nodige doen.
Opgelet: Duid in het laatste geval op een goed zichtbare wijze aan waar het artikel een gebrek vertoont of welk onderdeel niet werkt. Hoe uitgebreider je het defect omschrijft, hoe beter we je kunnen helpen.
Aan welke voorwaarden moet voldaan worden opdat je garantieclaim in behandeling wordt genomen?
- Je beschikt over een geldig aankoopbewijs van A.S.Adventure (minder dan 2 jaar geleden aangekocht). Heb je jouw Explore More kaart gebruikt bij de aankoop van het artikel, dan kunnen wij jouw aankoopgegevens ook terugvinden in onze kassa.
- Je artikel vertoont geen kenmerken van slijtage, foutief gebruik of foutief gebruik door derden (bv. een koffer die beschadigd werd op de luchthaven, valt niet onder garantie maar is een verzekeringsgeval voor de luchthaven).
- Let erop dat het product schoon en droog is want anders kunnen we het helaas niet in behandeling nemen.
Verdere opvolging
De dienst na verkoop van A.S.Adventure zal contact opnemen met de leverancier van het product. De leverancier beslist uiteindelijk of een product al dan niet onder de garantie valt. Indien je product niet wordt aanvaard onder garantie, wordt dit onhersteld geretourneerd of wordt je dossier verder afgehandeld als een dossier “buiten garantie”.
Indien je product wel onder garantie wordt genomen zal je een vervanging, herstelling of tegoedbon ontvangen. De gemiddelde wachttijd bedraagt 4 weken.
Buiten garantie ( aankoopbewijs > 2 jaar)
Wanneer je product buiten garantie is raden we je aan om met je product naar de dichtstbijzijnde A.S.Adventure store te gaan of contact op te nemen met onze klantendienst om te bekijken wat we voor je kunnen doen. Onze collega’s zijn op de hoogte van de meest gangbare afhandeling per leverancier en hun beschikbare prijslijsten.
- In sommige gevallen biedt de leverancier een langere garantieperiode op bepaalde defecten:
- Bv. Eastpak biedt 30 jaar garantie op een ritsschuiver die stuk gaat.
- In andere gevallen biedt de leverancier een vervanging aan van hetzelfde product aan een verlaagde prijs:
- Bv. Garmin zal bepaalde toestellen betalend kunnen vervangen voor dezelfde variant.
- Maar, in de meeste gevallen biedt de leverancier een betalende herstelling aan:
- Bv. Het vervangen van een hoofdrits van een jas van Jack Wolfskin kost (indien herstelbaar) kost €65
- Bv. Het herzolen (zonder stootrand) van trekkingschoenen van Lowa kost €89,95
- Bv. Het vervangen van de rits van een rugzak van The North Face kost €19,36
Aan welke voorwaarden moet voldaan worden opdat je claim buiten garantie in behandeling wordt genomen?
- Je beschikt over een geldig aankoopbewijs van A.S.Adventure (in dit geval maakt de aankoopdatum niet uit).
- Indien je niet beschikt over een aankoopbewijs of een aankoopbewijs van een andere keten hebt kan je jouw item enkel aanmelden via onze winkels; dan wordt er een eenmalige minimale bijdrage van €25 aangerekend die deels de transport- en verwerkingskosten dekt.
- Je kan best op voorhand al eens nadenken welke (eventuele) herstelkost we voor jou mogen goedkeuren bij het opmaken van een dossier. Dit bespoedigt het verloop van je dossier.
- Let erop dat het product schoon en droog is want anders kunnen we het helaas niet in behandeling nemen.
Verdere opvolging
De dienst na verkoop van A.S.Adventure zal contact opnemen met de leverancier van het product. De leverancier is uiteraard vrij om een product buiten garantie te weigeren. Maar in veel gevallen, zoals hierboven vermeld, kan de leverancier een (al dan niet betalende) herstelling of vervanging aanbieden. In dit geval zal je hiervan via mail op de hoogte worden gebracht door middel van een bestek of voorstel.
De gemiddelde wachttijd bedraagt 4 tot 6 weken.
Niet gevonden wat je zocht?
Contacteer ons via één van onderstaande kanalen.
Bellen
Ma - zon: 10u - 18u (+31 85 8885 165)

Cookie-instellingen voor de beste online A.S.Adventure-ervaring
A.S.Adventure maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.