Garantie
Praktische zaken
Wat is garantie?
Op alle producten die je aankoopt bij A.S.Adventure geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantieduur is 24 maanden, te rekenen vanaf de originele datum van aankoop. Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik vallen niet onder de garantie.
Hoe kan ik een defect product retourneren?
Heb je een vraag of opmerking over de kwaliteit van een artikel, dan kun je steeds bij de dichtstbijzijnde A.S. Adventure-winkel terecht. We zullen dan samen bekijken wat het eventuele probleem is en nemen jouw product, wanneer nodig, in behandeling voor inspectie. Let erop dat het product schoon en droog is bij de inname, want anders kunnen we het helaas niet in behandeling nemen.
Je kan een artikel ook via de post retourneren om garantie te claimen. Stuur het samen met een ingevulde retournota en je aankoopbewijs terug naar onze hoofdzetel:
A.S.Adventure Dienst Na Verkoop
Smallandlaan 9
2660 Hoboken België
Duid op een goed zichtbare wijze aan waar het artikel een gebrek vertoont of welk onderdeel niet werkt. Zorg er voor dat het artikel schoon en droog is wanneer je het retourneert, anders kan het zonder meer teruggestuurd worden.
De dienst na verkoop van A.S. Adventure zal contact opnemen met de leverancier van het product. De leverancier beslist uiteindelijk of een product al dan niet onder de garantie valt. Indien je product niet onder garantie blijkt te vallen, wordt dit onhersteld geretourneerd. In sommige gevallen kan het artikel tegen betaling alsnog hersteld worden.
Gelieve rekening te houden dat een dossier dienst na verkoop 4 tot 6 weken kan duren voor het volledig afgerond is.
Wat zijn de voorwaarden om een defect product te retourneren
- Je bezit een geldig aankoopbewijs, jonger dan 2 jaar (of overeenstemmend met de garantietermijn van het product) en stuurt dat mee. Heb je jouw Explore More kaart gebruikt bij de aanschaf van het artikel, dan kunnen wij jouw aankoopgegevens terugvinden in onze kassa.
- Je artikel vertoont geen kenmerken van slijtage, foutief gebruik of foutief gebruik door derden (bv. een koffer die beschadigd wordt op de luchthaven, valt niet onder garantie maar is een verzekeringsgeval voor de luchthaven).
- Je stuurt je artikel hygiënisch en proper terug.
Productspecifieke voorwaarden
- Schoenen: worden niet onder garantie aanvaard in geval van geen of slecht onderhoud van de schoenen; schoenzolen vallen niet onder garantie, tenzij het duidelijk om een productiefout gaat.
- Klimmateriaal: in het belang van je eigen veiligheid, kunnen we je geen garantie- of retourvoorwaarden aanbieden die je eigen wettelijke rechten overtreffen.
Geen garantie - prijslijsten
Wat als mijn defecte product niet (meer) onder garantie valt?
Op alle producten die je aankoopt bij A.S.Adventure geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantieduur is 24 maanden, te rekenen vanaf de originele datum van aankoop. Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik vallen niet onder de garantie.
Hoeveel kost een herstelling aan jouw berg- of wandelschoen?
Gelieve er rekening mee te houden dat niet alle herstellingen op iedere soort schoen uitgevoerd kunnen worden. Let op: deze prijzen kunnen ten allen tijde gewijzigd worden zonder voorafgaande melding.
Soort herstelling |
Prijs |
Verzoling met Vibram-zolen inclusief demping |
€89, 95 (per paar) |
Verzoling met Vibram-zolen, inclusief demping én stootranden |
€ 114,90 (per paar) |
Uitzondering op Lowa Renegade: complete verzoling niet mogelijk, want zijn gespoten zolen die niet kunnen verwijderd worden. - Verzoling met zoolstukken + hakken - Enkel zoolstukken (voorzijde) vervangen |
€ 59,95 (per paar) € 35 (per paar) |
Enkel hakstukken vervangen | € 27,95 (per paar) |
Uitrekken & verbreden |
€ 13,95 (per paar) |
Voering hielen leder / Gore-Tex - voor lage schoenen |
€ 24,95 (per paar) |
Voering hielen leder / Gore-Tex - voor hoge schoenen |
€ 36,50 (per paar) |
Teenvoeringen Let op: geen garantie op waterdichtheid |
€ 21 (per paar |
Veterhaken en -ringen |
€ 21 |
Verhoging van de zool |
Vanaf € 21,50 |
Algemeen stikwerk |
Vanaf € 20 |
Wat kost een herstelling aan jouw rugzak?
Gelieve er rekening mee te houden dat niet alle herstellingen op ieder soort rugzak uitgevoerd kunnen worden. Let op: deze prijzen kunnen ten allen tijde gewijzigd worden zonder voorafgaande melding.
Soort herstelling
Prijs
Rits: algemeen Vanaf € 25
Enkel de slider (ritsschuiver) van de rits vervangen Vanaf € 8,95
Buckle (gesp) Vanaf € 8,95
Stikwerk Vanaf € 5,50
Wat kost een herstelling aan jouw EASTPAK rugzak?
Gelieve er rekening mee te houden dat niet alle herstellingen op iedere soort Eastpak rugzak uitgevoerd kunnen worden.
Soort herstelling | Prijs |
Kleine rits (van klein vak) | € 13,31 |
Grote rits (hoofdvak) | € 18,15 |
Ritssluiting bij trolley's | € 24,20 |
Schouderband vervangen (één) | € 14,52 |
Buckle (=gesp) | € 12,10 |
Vervanging van zacht handvat | € 12,71 |
Naden | € 12,10 |
Trolley: 1 wieltje vervangen | € 13,31 |
Trolley: 2 wieltjes vervangen | € 20,57 |
Trolley: telescopische trekstang | € 20,57 |
Let op: Eastpak geeft op veel producten 30 jaar garantie, maar lang niet alle defecten zijn door deze garantie gedekt. Ontdek via deze link wat wel en wat niet onder garantie valt en wat enkel de eerste twee jaar door garantie is gedekt.
Wat kost een herstelling aan jouw technisch kledingstuk?
Gelieve er rekening mee te houden dat niet alle herstellingen op ieder soort technisch kledingstuk uitgevoerd kunnen worden. Let op: deze prijzen kunnen ten allen tijde gewijzigd worden zonder voorafgaande melding.
Soort herstelling |
Prijs |
Algemeen stikwerk |
Vanaf € 20 |
Hoofdrits:YKK |
€ 50 |
Spatwaterdichte rits |
€ 65 |
Enkel de slider (ritsschuiver) van de rits vervangen |
€ 15,50 |
Wat kost een "overhaul" voor jouw Garmin?
Let op: Garmin doet GEEN herstellingen.
Indien geen garantie, wordt een "overhaul" (= vervanging) aangeboden van een identiek toestel zonder verpakking (zolang Garmin dit toestel ondersteunt). Deze vervangingen hebben 6 maanden garantie.
Upgrades zijn nooit mogelijk.
De lijst met overhaul prijzen wordt hier niet meegedeeld, omdat deze prijzen regelmatig wijzigen. Bovendien zijn de modellen natuurlijk enkel beschikbaar zolang de voorraad strekt.
Wat kost een herstelling aan jouw Polar?
Let op: Polar geeft geen bestek voor herstellingen onder de € 30. Deze worden dus onmiddellijk uitgevoerd.
Soort herstelling | Prijs |
Batterij | € 15 |
Wat kost een herstelling aan jouw tent?
Gelieve er rekening mee te houden dat niet alle herstellingen op iedere soort tent uitgevoerd kunnen worden.
Soort herstelling |
Prijs |
Defecte rits |
Vanaf € 60 |
Scheur |
Vanaf € 45 |
Gebroken stokken |
Vanaf € 30 |
Ruit vervangen |
Vanaf € 75 |
Toch nog vragen? Wij zijn elke dag bereikbaar tussen 10u00 en 22u00